Okullardan 1 Tonu Aşkın Atık Pil Toplandı

Batman Belediyesi İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü tarafından düzenlenen “Okullar Arası Ödüllü Atık Pil Toplama Kampanyası” tamamlandı. Kampanya kapsamında 1 tonun üzerinde atık pil toplanarak geri dönüşüme kazandırıldı.

Okullardan 1 Tonu Aşkın Atık Pil Toplandı
Reklam Bloğu
Yayınlama: 22.06.2026
5
A+
A-

Batman Belediyesi İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü tarafından düzenlenen “Okullar Arası Ödüllü Atık Pil Toplama Kampanyası” tamamlandı. Kampanya kapsamında 1 tonun üzerinde atık pil toplanarak geri dönüşüme kazandırıldı.

233 OKUL KATILDI

1 Ekim 2025 – 30 Nisan 2026 tarihleri arasında yürütülen kampanyaya anaokulu, ilkokul, ortaokul ve liselerden oluşan 233 okul katıldı. Telefon tamircileri, pilmatik cihazları ve mobil atık getirme merkezlerinin de destek verdiği çalışmada toplam 1.287 kilogram atık pil toplandı.

EN FAZLA PİL TOPLAYAN OKULLAR

Kampanyada en fazla atık pil toplayan okullar arasında Mehmet Akif Ersoy Anadolu Lisesi 290 kilogramla ilk sırada yer aldı. Batman Kız Anadolu Lisesi 241 kilogram, Hürriyet Anadolu Lisesi 196 kilogram ve Mevlana Anadolu Lisesi ise 174 kilogram atık pil topladı.

GERİ DÖNÜŞÜME GÖNDERİLDİ

Toplanan atık pil ve bataryalar, çevreye zarar vermeden bertaraf edilmek üzere TAP’a gönderildi. Dereceye giren okullar çeşitli ödüllerle teşvik edilirken, öğrencilerde çevre bilinci ve geri dönüşüm alışkanlığının geliştirilmesi hedeflendi. Batman Belediyesi, Sıfır Atık Projesi kapsamında geri dönüşüm ve çevre koruma çalışmalarını sürdürmeye devam edeceğini bildirdi.

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.