Batman, Hayvan Refahında Türkiye’ye Model Oluyor

Batman’da sahipsiz hayvanların korunması, tedavi edilmesi ve doğal yaşam alanlarının geliştirilmesine yönelik çalışmalar hız kesmeden devam ediyor. İçişleri Bakanlığının 5199 Sayılı Hayvanları Koruma Kanunu kapsamında yürüttüğü çalışmalar doğrultusunda Batman, hayata geçirdiği uygulamalarla Türkiye’ye örnek gösterilen iller arasında yer alıyor.

Batman, Hayvan Refahında Türkiye’ye Model Oluyor
Reklam Bloğu
Yayınlama: 22.06.2026
6
A+
A-

Batman’da sahipsiz hayvanların korunması, tedavi edilmesi ve doğal yaşam alanlarının geliştirilmesine yönelik çalışmalar hız kesmeden devam ediyor. İçişleri Bakanlığının 5199 Sayılı Hayvanları Koruma Kanunu kapsamında yürüttüğü çalışmalar doğrultusunda Batman, hayata geçirdiği uygulamalarla Türkiye’ye örnek gösterilen iller arasında yer alıyor.

KURUL TOPLANTISINDA ÇALIŞMALAR DEĞERLENDİRİLDİ

Vali ve Belediye Başkan Vekili Ekrem Canalp başkanlığında gerçekleştirilen İl Hayvanları Koruma Kurulu Olağan Toplantısı’nda, il genelinde yürütülen faaliyetler ele alındı. Toplantıda kurumlar arası iş birliğinin güçlendirilmesi, mevcut hizmetlerin daha etkin hale getirilmesi ve sahipsiz hayvanların yaşam koşullarının iyileştirilmesine yönelik kararlar alındı.

DOĞAL YAŞAM ALANLARI GELİŞTİRİLECEK

Kurulda alınan kararlar doğrultusunda, Batman Belediyesi ile ilçe ve belde belediyeleri arasında imzalanan iş birliği protokolünün eksiksiz uygulanması kararlaştırıldı. Ayrıca Batman Belediyesi Bakım, Tedavi ve Rehabilitasyon Merkezi bünyesindeki doğal yaşam alanlarında bulunan hayvanların yaz sıcaklarından etkilenmemesi için gölgelik alanların artırılması ve yaşam koşullarının iyileştirilmesine yönelik yeni tedbirlerin hayata geçirilmesi benimsendi.

VALİ CANALP “HAYVANLARIN KONFORUNU DA ÖNEMSİYORUZ”

Toplantıda konuşan Batman Valisi Ekrem Canalp, hayvan refahının kamu yönetiminin önemli sorumluluk alanlarından biri olduğunu belirterek, hayvanların konforunu da en az insanlar kadar önemsediklerini söyledi. Canalp, Batman’da modern bakım ve rehabilitasyon merkezleri ile doğal yaşam alanlarının her geçen gün daha da geliştirildiğini ifade ederek, amaçlarının hem sahipsiz hayvanların güvenli ve sağlıklı koşullarda yaşamalarını sağlamak hem de vatandaşların huzur ve güvenliğini korumak olduğunu kaydetti. Valilik Toplantı Salonu’nda düzenlenen toplantıya ilgili kurum müdürleri, belediye temsilcileri, veteriner hekimler, baro temsilcileri ve hayvan hakları alanında faaliyet gösteren sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri katıldı. Toplantıda, hayvan refahına yönelik çalışmaların kararlılıkla sürdürüleceği vurgulandı.

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.